" A goat in the back"

"Vart ska jag börja?
 
Vi åkte en "snabbis" in till Swedru för att kanske äntligen lyckas aktivera sim-kortet till telefonen och för att köpa kakor till lördag. Ingrid hade mått dåligt under natten så hon var tveksam om hon skulle med eller inte men kände sig bättre under dagen och hänkade på. På vägen in krockade throw throw:en, eller krockade det blev påkörd! Där jag satt och det fanns ingen dörr där och jag satt på en sån där stol som man fäller upp och ner, flög över hon som jag satt brevid och slog benet liet i nån metallgrej i stolen framför. Fick ett minimalt blåmärke men karade mig annars bra. Hur det nu gick till? Bilen blev lite halvmos. 
Vi stannade till på det vanliga stället för dagens snickers och cola (när jag skriver detta vill jag spy av sockerchok!), mycket viktigt att få i sig den "pizzan" man håller minst en dag på all den enegi som den ger! Ingrid fick därimot inte njuta av dagens kaloriintag för jag såg henne snabbt och metodiskt leta en utväg ut ur "butiken" och hitta en kartong och kaskadspy. Det står två killar i 20-års ålders och glor, går massa förbi på gatan. Dom märker inte så mycket. Hon får ta en taxi hem. Vi gör det vi ska, går på marknad för det är torsdag. Kollar på tyger men det är lönlöst att stå i hettan och pruta på tug till väskorna, det är över dubbelt så dyrt fast man får ner till halva priset. På marknaden blir jag nypt i rumpan, av en kvinna. Imorse kom Mowli och höll i en tupp och skrämde mig. Efter att jag och två andra tjejer som är från Kiruna gått som små kycklingar bakom Johanna på markanden och genom stan sätter vi oss i den lilla bussen som ska ta oss hem (till historien hör att den ena kycklingen var mer skraj än den andra att vara utanför stängslet på barnhemmet). Jag ser att Johanna tittar sig omkring och tar ett djupt andetag, tänker inte så mycket på det. Det kan vara lukten som får henne att göra så, eller värmen, eller ljudnivån, eller så har hon också fått spysjukan..så säger hon (på finlandssvenska också) 
-Okej, ingen panik, ingen behöver bli rädd men det ligger en get i luckan bakom oss.
 
Hej då"
 
 
Johanna flätar hår, så skönt att man somnar :)
 
Samma dag i Swedru
 
Här hade jag och Indrig vart på banken
 
Finisar!
 
Någon som vill köpa en tv på den här butiken?
 
Samma dag, här byter man bil i NKwanta (en kant, en kata NKwanka ni vet)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback