Godisdag!

Idag är det fredag. För mig är det mer eller mindre en lag på att ha fredagsmys, tror att många tycker och känner lika. Speciellt ni med barnfamiljer. Nu kanske jag inte mernar att man måste ha just godis för att ha en extra fin känsla på fredagar, fast helst. ICA Supermarket i Järpen och Ingrid sponsrade så att vi kunde ge alla barn godis två gånger, det blir total lycka ska ni veta! Vi köpte också chokladkex. Det är lite bestyr att dela ut till alla, får man inte hjälp att göra nåt led eller se till att alla väntar tills man ger blir man nästan översprungen, men om man råkar ge till nån två gånger (vilket man gör för man får vara snabb att dela) så säger dom "nej tack jag har redan fått", ingen försökte ta två gånger. Idag är en dag som det känns att titta på bilderna, det är inte ett kollo jag vart på utan ett barnhem
 
 
Maddame hjälper oss med ett led så att vi snabbt kan dela ut till alla, helst på en gång :)
 
Richmond har fått godis och chokladkex
 
 
Tjoohoo
 
Alla får vara med, på bilden är också en lite ovanlig syn, ett barn med blöja det händer inte varje dag.
 
SÖTUNGAR!!
 
Här skojjar Maggie och lägger sig ner i tvättbaljan :)
 
 
 
 
Kolla på den här bilden! Här kommer en tjej fram till mig och säger, "Sophie this is my favorite, and I love swedish toffe" och sen kommer det 10 till och vill säga samma sak "Mmmm, my favorite" och håller upp kexen mot mig och skrattar. Dom menar inte här att dom haft äran att äta sig igenom kexutbudet från affären (man får åka 30-40 min för att köpa dom vilket barnen i princip aldrig kommer få möjlighet till heller, finns ingen som föjer med dom och inga pengar) och att vi prickade rätt när vi valde just dessa kex. Utan dom vill bara verkligen berätta hur glada dom blir för kexen, att dom var så goda. Och kolla Peter (han som står längst fram på bilden och ler) han är så fin så nu måste jag sluta skriva innan jag blir ledsen. När jag tittar på bilderna så är det också overkligt att det är så här JÄVLA OTRÄTTVIST som det är, för kolla hur snälla och fina dom är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback