Kommunala skolan i byn

En vän till stiftelsen i Ghana som heter Kofi har startat en organisation som just nu håller på att bygga en ny skola till barnen i byn. Skolan är sämre skick än den på barnhemmet, den på barnhemmet är fin om man jämför. Organisationen heter Bfg- Building for the Future Generation. Bland annat för att samla in pengar gör Kofi och hans familj örhängen och små väskor eller ja typ plånböcker som de säljer. Jag och Johanna tog med en varsinn påse men örhängen hem för att sälja. Mamma hade med sig dom på jobbet idag och hade sålt 12 par imorse, bra jobbat :) Man kan också köpa på nätet. 
Här är länken till deras sida http://bfgghana.org  vill ni köpa örhängen är det bara att höra av er, jag har blandade sorter men allt är afrikanska pärlor, förövrigt snyggt nu med färger till våren :)
 
Ingrid och Atta vid ett av "klassrummen"
 
Johanna, Kofi och jag utanför den nya delen av skolan som han bygger
 
 Här är det perfekt att sitta när det är regnperiod?! Fy.
-
 

 
 Rektorn i BFG-tröja, jag, Kofi och Johanna
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback