T.I.G

Jag bodde med supertrevliga volontärer på barnhemmet. Dels har jag ju skrivit om Johanna och Camilla dom har just kommit hem till verkligheten. Sen kom Linus från Skåne som är kvar där nu och Caisa, båda ska vara där länge. Ni har kanske hört uttrycket T.I.A (This is Africa), det gjorde vi om till T.I.G (This is Ghana) och skojade mycket om det, som när någon gick förbi och bar en kniv på huvet eller när man fick ta fram tålamodet och vänta i timmar, eller när internet aldrig funkade, när vi skrattade åt att Linus fick kliva upp på morgonen och hugga sten osv. Ni kan följa Linus resa i Ghana och på barnhemmet här http://jagskullealdrighaen.blogg.se/ 
Han hade en råtta som bodde inne på hans rum. Eller har, jag vet inte om det är kvar...
Jag hade spindlar i sängen, och det är vanligt att ormar tittar in. Var en jätteråtta (fast afrika smal) inne på toaletten och myste också tydligen, tack och lov slapp jag se den! Den höll till i tunnan för toapapper, mys! Men jag blev besparad den informationen tills jag kom hem, Ingrid trodde inte jag skulle klara av att veta om det. Fast spindlarna var värre, jag stog på solar flera gången med paniken i halsen och skrek. Kackerlackor jadå, stora är dom! Skalbaggar i alla färger, myror. Och jag som blivit lovad att det inte skulle gå djur i min säng, Elina kanske syftade på katter och hundar, det hade jag inga i sängen... :D
 
Det jag saknar mest nu när jag är hemma är också det, att i Ghana blir saker som dom blir. Det är inte så lönt att planera eller oroa sig i förväg, det är mycket snack om "carpe diem och stressa av" här i Sverige men i Ghana lever man efter det. 
 
Ama Camilla tar en tupplur i väntan på att bli flätad. 
 
 
Teknik till salu!
 
 
Caisa och Camilla i Kokrobite
 
Linus ska hjälpa Camilla att spika upp sitt myggnät, till hammare hade han Camillas lilla hårborste med nalle puh, det gick sådär. Camilla får ta en grav antibiotika kur väl tillbaka i Norge nu för alla myggbett har gett henne infektion i benen så hon haltar... Jag har en bild på hennes myggbett, ska fråga om jag får visa dom här för Ghanamyggbett är inte att leka med (På bilden, skrattanfall..)
 

Kommentarer
Camilla säger:

Den musen dukket opp på vårt rom kvelden før jeg drog hjem! Så den lever så definitivt videre... Og hahaa, ja, du skal få lov å vise mine flotte myggbitt! Nå derimot ser de kjempeekle ut, full i infeksjon.

2013-04-12 | 19:42:14
Bloggadress: http://camillaiverden.blogg.no
Camilla säger:

Den musen dukket opp på vårt rom kvelden før jeg drog hjem! Så den lever så definitivt videre... Og hahaa, ja, du skal få lov å vise mine flotte myggbitt! Nå derimot ser de kjempeekle ut, full i infeksjon.

2013-04-12 | 19:42:44
Bloggadress: http://camillaiverden.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback