RESFEBER!

Nu är det nära, overkligt nära alltså. Det känns inte som att det är om två dagar som vi åker. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag haft så lite tid till att planera. Saker blir ju sällan som man tänkt sig ändå, i vanliga fall brukar jag vara lite av ett planeringsfreak men till denna resa har jag inte kunnat det då jag vart tvungen att lägga all fokus på att klara staitsiken. Så jag började att packa igår och handlade bra att ha saker på apoteket (Kärnan i Östersund givetvis) för 770kr (fast då ingick ett extra paket med malaria profylax och det är dyrt!). Idag har jag vart i Järpen och packat med Ingrid. Vi får ha med oss 43kg var fördelat på 2 bagage, detta är från Östersund. Vi har mycket bra och roliga saker med oss, hopprep, tandborstar 100st, 170 t-shirtar, pennor 200st, papper (det finns inte ritpapper där), ute-yatzy och fiaspel för utebruk x2, klubbor, godis,ballonger, kläder, skor och en hel del sjukvårdsgrejor. Bland annat så har vi nålar olika storlekar och tråd för att sy igen sår, div nålar och sprutor som är bra vid vätskebrist osv, skalpeller, kompresser ja jag vet inte allt, detta har sjukvården i Jämtlands Län donerat. Tyvärr får vi nog inte plats med allt denna gång. Just nu har vi två fulla väskor á 23kg. Vi har försökt att packa så smart som möjligt, vi delar på de mesta av hygienartiklar och så för att spara vikt. Vi har med oss extremt lite kläder, i alla fall om man frågar mig. Jag ska tex, ha två par skor med, ett par sneakers som jag åker i samt ett par flip flop. För er som känner mig så förstår ni ju att så lite skor är det inte vanligt att jag reser med. Jag är övertygad om att den här resan kommer visa mig sidor hos mig själv jag inte visste fanns, som exempelvis att man kan resa med endast två par (egenligen 1par om flipflop ens räknas?!) skor när det finns andra att prioritera. Jag vet heller inte exakta datum för när jag kommer åka hem, så jag får ta fram is-i-magen-sidan, det är inte vanligt att den finns heller, ska bli skönt att bekanta sig med den. Nedan följer bilder från idag när vi skulle sortera och packa ihop oss. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback